onsdag 19. mai 2010

Johannes 6 ukers kontroll.

I dag var jeg på 6 ukers kontroll med Johannes. Han har lagt på seg noe enormt bare den siste uka, 450 gr på ei uke. Fikk helt sjokk jeg. Fikk beskjed om å prøve litt mer med smokken, å prøve forskjellige typer, men det er ikke så lett når han ikke vil ha den. Høres ut som om han holder på å kveles enkelte ganger når han får den å det er helt forferdelig. Jeg tenker at det er bedre at de får i seg litt for mye, enn for lite. Har vært ett mer problem hvis jeg ikke har fått i han noe mat. Hun oppfordret meg også til å komme tilbake neste uke å veie han da også, for å se om det har stabilisert seg litt.
Skulle egentlig ha legetime sammens med helsesøsteren i dag, men legen er der bare på onsdager, så jeg må tilbake i morgen. (Disse to innleggene som det står Onsdag på er skrevet på Tirsdag bare at det er etter kl 12).
Helsesøsteren sjekket smil, prat, å viste meg ulike stillinger som han kunne ligge på magen.
Hun syntes han var litt hvit inni munnen, småprikker av hvitfarge, noe som kunne være sopp sa hun. Måtte spørre legen i morgen for å være på den sikre siden. Det virket litt ekkelt syns jeg, så håper ikke det blir noe mer ut av det.
Johannes var på 6 ukers kontrollen: 5205gr, 58 cm, å hodeomkretsen vae 58.
Store perfekte gutten min :)

2 kommentarer:

  1. Hei.. Nå håpe æ dn går igjennom vettu.
    Huske Sebbe når vi bynt me smokke,føltes som om han kvæltes vi å,men det gikk heldigvis over.
    Han la på seg rundt 500g på 8 dager,men det jevnet seg ut.. Klæm fra Marthe

    SvarSlett
  2. Ja, no gikk d heldigvis. Håpe d kjem inn mange kommentarer framover no da :) arti d.
    Ja, d hørtes helt forferdelig ut..synes litt synd på han da ja.
    Ja, tar ikke så hard på d helsesøsteren sa egentlig, satser på at d jevner seg ut etterhvert.

    SvarSlett