torsdag 21. oktober 2010

Førjulsplanlegging...

Da har jeg så vidt begynt planlegginga til jul (jeg ja..ikke Christian, som alltid skal gjøre alt i siste liten, å som bare rister på hodet av meg, men jeg bryr meg ikke. Koser meg uansett jeg.)
Ihvertfall da. I dag begynte jeg så vidt å tenke på pakkekalenderen til Julie. Synes det er så koselig med slike kalendere, der de får en liten overraskelse hver dag. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal gjøre det slik jeg har gjort det tidligere, nemlig å kjøpe 24 pakker. Det blir ganske så dyrt i lengden egentlig.
Det jeg har tenkt å gjøre i år er å kombinere gaver å førjulsaktiviteter i pakkene. Det jeg mener med førjulsaktiviteter er bla at en dag skal vi bake pepperkaker, se en julefilm, skøyte/aketur osv. Det blir litt billigere, samtidig som det er noe vi kommer til å gjøre uansett. Koselig blir det uansett.
Dessuten fikk Christian i oppgave av meg i dag å finne på 12 gaver/aktiviteter..så har vi 12 hver. Jeg skal dele opp dagene, for er noen spesielle dager jeg vil ha ;)  Da blir det ikke så mye å finne på for meg, men er ganske spent på hva Christian klarer å klekke ut også.
Johannes får vente til neste år med å få pakkekalender, han har ikke noe intresse av det i år uansett.

En annen ting jeg har bestemt meg for er at jeg vil være hjemme på julaften i år for første gang. Synes det blir så stress med å dra fram å tilbake med alle gavene, å ungene blir fort stresset å urolige. Å Johannes som blir fort trøtt om kveldene. Så skal faktisk bli godt å bli hjemme, så det gleder jeg meg til.
Men ribba, den må vi nok prøve å lage før jul. Har aldri laget ribbe før så det blir spennede. Det blir nok også Christian sin jobb, siden jeg ikke er så god på matlaging.

I kveld var jeg innom Ikea en tur. Skulle bare handle noe lys. Men ble nok desverre litt mer enn det. Der var det full jul innpå, å jeg må ærlig innrømme at noe julepapir ble med hjem.

1 kommentar:

  1. Vi var også hjemme til å sjøl i fjord, så deilig:-) Og slipper å drasse me gavene og ungene kan legge seg i sin egen seng:-)I år blir det likens.

    Men hvorfor lage ribba før jul? Eirik lager alltid ribbe hær på selveste julaften, les en god oppskrift også er dere godt forbredt:-)
    Steikes på julaften og saltes og sånt dagen før eller noe.

    Klem MS

    SvarSlett