torsdag 28. oktober 2010

Johannes er stadig i utvikling..

Johannes er stadig i utvikling. Nå har han bynt å sette seg opp helt av seg selv..men ikke like enkelt å komme ned igjen enda da. Så da må hjelpen trø til. Å han fer som en ål bortover gulvet. Her en dag så jeg plutselig ikke noe til han, bare hørte han..å da visste det seg at han hadde kommet seg under skinnstolen vår å ikke kommet seg ut igjen. Han klarte også å rive ned dekodern  vår i helga som står helt nederst i tvbenken, så der må vi få til en annen løsning snart trur jeg.
Så her er det full fart om dagene, å man får ikke slappet så mye av.
Men en herlig alder da :)
Koser meg jeg.
Johannes er ikke noe stor fan av grøt for tiden,men håper det går seg til om en liten stund igjen. Det gikk jo så bra i starten, da spiste han opp en hel porsjon uten å blunke, men nå er det knapt ett par skjeer jeg får i han for han kniper igjen munnen. Men det ordner seg vel.
Det kan jo være tenner som begynner å komme også. Han har jo ikke fått noen tenner enda så.


Her er noen bilder av Tempo Gigante ;)
Full fart framover.
     Her har jeg sotte meg opp helt alene. Ikke helt stødig i ryggen min enda, men det kommer seg.
                       Her har jeg funnet lekebilen til storesøster som er god å tygge på.


Vi har også fått pusset vinduene i dag. (Måtte skyndte meg mens Johannes sov). De var rimelig skitne så de trengte jammen en vask, men skal vel vaskes en gang til før jul.

Så prøvde jeg meg på rullekake her i ettermiddag etter oppskrift jeg fikk av Marthe. Gikk bra, men den ble litt tynn. Trur jeg skal bruke ei mindre form neste gang så blir den litt større. Var lettvint da, så trur jeg skal bake den til julekvelden hvis jeg får tid :)

3 kommentarer:

  1. Så nydelig gutten er da:-) Husker Sebastian i den alderen også, måtte rydde unna det meste i hans høyde, utrolig hvor lang fingrene til de små blir altså:-)

    Artig at du prøvde deg på rullekaken, morsomt og lage og ikke minst enkelt, gikk over til Tone i kveld og gav hun en smakebit:-)

    Ha en flott helg med familien din i helgen, skal på tidligvakt jeg, gleder meg:-)Fri søndag så da blir det halloweenparty med ungene.

    Klem fra Marthe

    SvarSlett
  2. Så fin en "stor" gutt, og så sinnsykt fort tien går..huffameg..))))
    God helg

    SvarSlett
  3. Tusen takk for det :)
    Det går jammen fort ja..regner med han krabber til jul..så da står julepynten i fare :)

    SvarSlett