mandag 1. november 2010

Halloween..

I helgen var det Halloween..å jeg har som kjent ikke vært noe stor fan av denne tradisjonen som plutselig har blitt så populær. Jeg har rett å slett ingen forhold til det. De fleste barn går nå Halloween, kler seg ut å går å ringer på for folk for å spørre etter godterier. Jeg har ingen problemer med å forstå at dette er gøy for barna, å når mine egne unger også finner ut en dag at de vil gå Halloween skal jeg selvfølgelig la de få lov til det. Blir ikke rett at de ikke får lov, mens vennene får lov. Da vil jeg gjerne bli med, holde meg litt i bakgrunnen å sørge for at de oppfører seg pent. Men jeg kommer ikke til å oppfordre de til å gå det før de finner ut av det selv.
Den "jævelskapen" som jeg omtalte om på facebook som eggkasting osv, jeg er klar over at det ikke er så mange som driver med dette, men det sto om det i avisen senest i dag om at noen hadde kastet egg på vinduer. Å da spør jeg meg selv: Hva har dette med Halloween å gjøre? Selv om dette er en liten prosent som gjør slik "jævelskap", så er det noen..
Men man må vel bare godta at nye ting dukker opp. Sånn er det nå, å slik vil det vel være i framtiden.
Men frem til mine egne unger er for små til å skjønne noe av Halloween, lar jeg det være med det.
Å når de har blitt så store at de vil gå Halloween skal de få lov til det.
Da håper jeg at ingen har misforstått meg med dette innlegget.

1 kommentar:

  1. Sånn hva æ også helt te litja i år ble bedt bort på fest med andre unger, så det kommer gjerne den dagen de ønsker det selv:-)
    Man trenger ikke og ringe på til folk, man kan rett og slett ha en halloween fest hjemme, vi ringte på noen dører og barna var høflige og veldig søte da:-)Syns det var en artig kveld, noe annet i disse mørketider. Nå ser vi frem til jul:-)
    Søstra mi fikk huset dekt av egg av noen ungdommer, det var dårlig gjort.

    Ha en fin uke:-)

    Klem Marthe

    SvarSlett