fredag 12. november 2010

Jule glede og jule sorg..

En bekjent av meg skrev dette på facevbook profilen sin en dag:
Nå går vi inn i en årstid som mange gruer seg til. Tenk på de som ikke har penger til gavekjøp, julemat på bordet, de barna som er redde for fyll/bråk i hjemmet. Og de som er ensomme og er uten familie og venner.
Oppfordrer alle til å gi en slant til Frelsesarmeens Julegryte.


Synes dette var så fint skrevve, å ikke minst VIKTIG.

Synes dette er så forferdelig trist å tenke på. Alle de som rett å slett gruer seg til jul fordi de ikke har penger til gavekjøp, mat osv. Å får ikke å snakke om de stakkars barna som opplever foreldre som synes juledagene er noen fine dager til å ta seg en fest på, å det er ikke få. Aldri blir det kjøpt så mye alkohol som i julen, å det er så synd at det skal være sånn. Jeg blir helt på gråten når jeg tenker på det.
Julen som skal være en fin tid, ett høydepunkt i en ellers grå hverdag.
Frelsearmeen gjør en knall jobb i forhold til dette, og jeg kommer nok til å gi en slant når jeg ser de står der med gryta si å tenke på alle de som har ingenting.
Litt medfølelse er det lov til å ha..å nå er jo jeg veldig sentimental av meg når det gjelder slike ting.

1 kommentar:

  1. Det var fint skrevet, legg den ut på fb:-) Ha en fin helg, skal køye æ no, opp på tv i morra.

    Klæm MS

    SvarSlett