søndag 6. juni 2010

Årets ferietur.

Da er ferieturen vår bestemt:
(Eller nesten, er fortsatt litt i tvil om hvilken familiepakke jeg vil velge.)


Pakke 1:
Den familiepakken som jeg har bestilt er:
2 netter på Hafjell hotel,ligger i gangavstand til Hunderfossen uten basseng. med 1 dagsbilett i hunderfossen, og 1 dagsbilett i Lilleputthammer for hele familien, til sammen kommer det seg på 4200.


Pakke 2:
Men den pakken jeg egentlig ønsker er:
3 netter på Radisson Sas hotel, ligger ca 1,5 km fra Hunderfossen med basseng både inne å ute, 2 dagsbiletter til Hunderfossen til hele familien, til sammen kommer det seg på 4800. Pluss at vi skal i Lilleputthammer den siste dagen, som vil si biletter til 600 kr, å da blir det 5200. Altså er 1000-lapp mer enn den pakken jeg har bestilt.


Er fortsatt sånn i tvil om hva jeg vil. Sånn økonomisk må det bli pakke 1, men sånn "unne seg noe godt i ferien" må det bli pakke 2.
Tenke, tenke.....
Hva ville dere gjort?
Trenger gode råd?
Må tenke at dere var i min situasjon da, med en 3 åring og en baby?

I tilegg skal vi en tur til Dombås, tenkte å se trollstigen noe som jeg aldri har gjort før, å litt annet småtteri. I tilegg blir det dåp i August.
Synes det er litt begrenset hvor langt man kan kjøre med en liten baby i bilen, så trur det blir langt nok til Lillehammer. Vet Julie kommer til å kose seg i Hunderfossen ihvertfall, så dette blir nok ett riktig valg i år.
Gleder meg jeg :)

3 kommentarer:

  1. Hei. Det kommer jo an på rommet, erfaringen min på hotel med litja som da var 2 år kommer aldri til å skje igjen,Rommet var uten kjøkken og et soverom så vi hadde valgt pakke num 1?Men det må dere nesten finne ut av selv og hva som passer deres familie:-)Er rommet med 2 rom og lite kjøkkenkrok så ser jeg ingen prb.
    God tur:-)
    Gruer mæ litt te å dele rom med ungene i østersund æ men da e det ihvertfall kjøkken dær.
    Klæm Marthe S

    SvarSlett
  2. Våres erfaring med småbarn på ferie er at det bør være rom de sover på selv, sånn at vi kan sitt opp litt å prat uten at ungene våkner og at de kan slippes ut i det fri uten at vi får angst+++ingen shopping med barn på slep,så vi har lært at turer legges opp etter ungene og skal vi shoppe så deler vi oss opp.MS

    SvarSlett
  3. Er jo hotellrom, så regner med at det er standar hotellromm med bad, dobbelseng å ei ex barneseng. Men trur nok det blir pakke nr 1 uansett. Men trur det blir en fin tur uansett.Gikk bra da vi var i Østersund i fjor å lå på hotell der, men da var det bare Julie, nå er det en liten en i tilegg.
    Er ikke lett å reise med unger, mye som skal planlegges å ordnes å ikke minst mye å drasse med..men kos, det blir det :)

    SvarSlett