onsdag 9. juni 2010

Sol & bestilling av dåp til Johannes.

Var fint sol vær i dag. Husker jo nesten ikke hvordan sola så ut. Litt skiftende til tider, men varmt og godt. Ungan har vært mye ut i dag. Johannes i vogna si, å Julie på lekeplassen.
Er visst meldt fin vær i morgen også, så da skal jeg sette meg godt til rette på verandaen å nye sola mens Johannes tar duppen sin å Julie er i barnehagen.

Bestilte dåp til Johannes i dag, blir søndag 1. August i Lade kirke. Så nå mangler det bare å finne ett greit lokale å bruke til en rimelig pris.
Noen som vet av noe? Kom gjerne med tips.
Maten til dåpen er allerede planlagt, skal være koldbord denne gangen også som sist. Synes det er så greit å ha koldbord, for det er noe alle liker, å de kan ta det de vil.

Streiken er også endelig over etter 12 dager. Så i morgen skal Julie i barnehagen igjen, har hatt fri 1 uke nå. Blir godt for henne å møte vennene i barnehagen igjen, har til tider vært svært kjedelig for henne å være hjemme. Å når det er kjedelig til henne finner hun på alt mulig som hun ikke får lov til.

I morgen kveld blir jeg hjemme alene med ungene igjen. Er ikke alltid like lett det når Julie vil være ut, å Johannes blir litt utålmodig av å ligge oppi vogna. Men det går no, lærer seg rutiner på alt gitt når man er alene. Kanskje mamma kommer oppover en tur. Trøster meg med at det blir tøffere å være hjemme alene når Johannes blir større da.
Naboene våre har to gutter, en på 5 og en på 2, å hun sier at det er mye mer slitsomt å være hjemme alene med de enn å være en hel dag på jobb, å det kan jeg tru. Er en heldagsjobb å være 2 barns mamma ja, å de som sier noe annet har nok ikke prøvd det.

Nå har jeg vært å tatt sol, å det er virkelig balsam for kroppen. Så godt å deilig. Kan bli litt avhengig av dette gitt :)
Skal finne senga mi snart, har så vidt begynt på Hodejegerne av Jo Nesbø, så kanskje jeg leser litt i kveld også. Noen som har lest den?

1 kommentar:

  1. Hei.
    Vi leier alltid rolia, ned hær det. Vi betaler jo under 1000lappen,men dere må vel oppi 1250kr trur jeg.
    Jaa det er mer slittsomt å være hjemme med 2 små enn jobb, vær gang æ går på jobb så e det fri:-) Men æ stortrives me å gå hjem også,har jo selv valgt det så.Men gått å kom sæ ut også, det trenger man virkelig. Skal love dæ at det blir mere arbeid når han IKKE vil verken ligge eller sove i vogna,hihi. Hær har litja vært syk i 3 daga, feber og halsbetennelse, men e likar no, typisk i goværet ja:(Ha e fin solfylt dag Katrine:-) Skal nyte små glimt av solen æ også.

    Klæm MS.

    SvarSlett